lørdag 12. august 2017

Konfirmasjonstips

I vår hadde vi konfirmasjon for yngstedatteren vår.

Her vil jeg komme med litt tips til bordkort, og blomster, dessuten en liten anbefaling til fotograf og lokalet om dere bor i Bergensområdet! 


BLOMSTENE

Sammen med konfirmanten, var jeg på Løiten lys for å kjøpe vaser til blomstene. Vi endte opp på dåpsavdelingen, og kjøpte 6 sølvkroner. I tillegg kjøpte vi ca 20 litt store sølvhjerter. 

På Rema100 kjøpte jeg billige roser, og det kan jeg bare anbefale, for de stod lenge! 

Klippet rosene i ca lik lengde og tettet vasen med dem. Hadde også en sølvtråd med litt perler på, som jeg viklet om bukettene etter hvert. Dette kan jo greit sløyfet, men det gav en sånn ekstra piff på det! 

Her er alle bukettene og hjertene klare for avreise. 

BORDKORTENE
Jeg har en silhouette cameomaskin, som kan kutte ut mønster i både vinyl og papir. Denne brukte jeg til å kutte ut kjolemønsteret, som min datter og jeg fant på nettet.

 Kjolene pyntet vi med litt bling, klistremerker, perler eller sløyfer. Vi ønsket at de skulle være forskjellige, samtidig som de lignet.

 Bryststykket på kjolen dyppet jeg i sølvblekk, slik at de skulle bli mer ungdommelig, og ikke ligne helt på brudekjole!

Jeg måtte kjøpe penneholdere til cameoen min, og de jeg fikk tak i, er fantastisk, for jeg kan bruke penner jeg har fra før, i tre forskjellige størrelser. Helt perfekt! Skriften velger du selv, og det ble bare så fint! 

LOKALET
Vi hadde besøket på Nøsteboden, og det kan jeg anbefale! Ikke bare til konfirmasjoner, men til hva det er man vil feire! Utrolig hyggelige eiere, og de er løsningsorienterte fra A-Å! 

Jeg synes det er deilig å kunne leie lokaler, for på den måten får jeg slappet litt mer av under selve feiringen! Vi var rett i underkant av 30 gjester, og skulle vi hatt alle de hjemme, hadde det blitt trangt!

Vi bare sa hvilke farger vi ønsket på duk og servietter, og at vi ønsket sølvfargede lysestaker. Så pyntet de bordene, og det ble jo så fint med hjertene og blomstene som vi hadde med! 


Vi gikk for koldtbord, på den måten får de fleste noe de liker. Og maten var virkelig god!! 

Hvit dame kjøpte vi gjennom Nøstebodene, kransekaken bestilte vi hos Rognaldsen bakeri, kaken med bilde av konfirmanten bakte jeg (ingen sjakktrekk med bilde av konfirmanten, ingen ville jo skjære i henne!!!) og den lekre, høye kaken med nonstop og kvikklunsj var det en tidligere nabo som bakte (den var så utrolig god, men myyye deilig fyll inni!! Hun er virkelig god til å bake, den damen!!!!!) 

Tennene løper nesten i vann bare jeg ser på!! 

FOTOGRAF
Egentlig hadde jeg bestilt en annen fotograf, men da hun likevel ikke kunne ta oppdraget, anbefalte hun Linn Nesse. Hun holder til rett over Askøybroen, før du kommer til Florvåg senter. Hun kommer gjerne andre steder også for å feks ta utebilder. Veldig hyggelig og god fotograf!

Hun fikk fort god kontakt med konfirmanten, og tok både humoristiske og klassiske bilder! Det var vanskelig å velge hvilke bilder vi ville ha på takkekortene! Noen forstørrelser ble det også! 




Vel, det var det! Bare ta kontakt om det er noe du lurer på!!!! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar